Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rinske Lianne Bakker - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rinske Lianne Bakker - WaarBenJij.nu

Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Rinske Lianne

08 December 2016 | Australië, Brisbane


Hee there!
Bijna twee maanden geleden dat ik voor het laatst geschreven heb, de tijd gaat hier snel. Na afscheid te hebben genomen van mijn reisgenoten heb ik 17 oktober alleen het vliegtuig naar Brisbane gepakt met het idee om farmwork in Gatton, een klein boerendorpje vlakbij Brisbane, te gaan doen.
Op het vliegveld in Aidelaide had ik mijn hostel geboekt. zoekend naar 1 met de beste recenties kwam ik uit bij het hostel Summerhouse. Ik had op dat moment nooit gedacht dat dit hostel mijn nieuwe thuis voor de komende 2 maanden zou worden.

Een vlucht van 2 uren en een shuttle busje naar het hostel later kwam ik over reist in het Hostel aan. Gelukkig was de receptionist, die ik later zou leren kennen als Marcel, erg vriendelijk. Hij vertelde waar ik mijn kamer kon vinden waarna ik met me backpack op me rug verder sjokte naar de deur.
Ik verbleef in kamer 4, een 8 persoons kamer. ondanks dat het 11 u savonds was, was iedereen nog wakker en raakte ik daar al snel aan de praat met mijn kamergenoten. 2 Duitse jongens vertelden dat ze de volgende ochtend naar het koala verblijf zouden gaan met een paar anderen die ook in het hostel verbleven, waarna ze vroegen of ik mee wou. Ik had nog geen plannen gemaakt en besloot mee te gaan.


Ik wou niet meer naar Gatton. Ik had nu net nieuwe vrienden in Summerhouse, waarom zou ik weg gaan van een plek die ik geweldig vond. Maar het geld raakte natuurlijk op en ik had een baan nodig. Van mijn laatste zak centje heb ik nog MOJO surf lessen geboekt en een trip naar Byronbay. na een geweldige week surfen kwam ik terug in Brisbane waar ik snel opzoek ben gegaan naar een baan.
Na 2 dagen Cv's in restaurantjes afgeven had ik een baan gevonden in een klein Itiliaans cafeetje. Nu ik een baan had, had ik minder vrije tijd om dingen te doen. niet dat dit erg was want in summerhouse verblijven veel longtermers. (mensen die werken en hierdoor langer in Brisbane blijven) Dus zijn de mensen werkende overdag en met ze allen savonds en in het weekend. Omdat veel mensen dus langer in het hostel verblijven leer je ze goed kennen, hierdoor werden we een echte "summer house familie ".


geld sparen in Brisbane had helaas niet zoveel succes omdat ik het meeste van het geld kwijt was aan accomodatie, feestjes of mijn dagelijkse sushi dates met Kim. Dit is dan ook waarom ik gisteren mijn baan heb opgezegt en aankomende woensdag met 3 vrienden vanuit mijn hostel zal vertrekken naar Noosa, waarna we naar Fraser island zullen gaan. Hierna zal ik naar Melbourne gaan en farmwork zoeken aangezien ik nog steeds me second year visa wil halen. (Deze kun je verdienen door 88 dagen op een boederij te werken. )
Ik heb er erg zin in om Brisbane te verlaten en naar nieuwe plaatsen te gaan. Brisbane is na een langere periode namelijk een beetje saai geworden en ik mis de zee. afscheid nemen van je nieuwe vrienden is daarintegen wel weer moeilijk. ik zal iedereen erg gaan missen maar veel van hen ook weer later treffen in melbourne of als ik weer terug ben in Nederland.

dit was het voor nu.




  • 08 December 2016 - 16:50

    Jansje:

    Mooi geschreven rins xx Veel plezier daar !

  • 09 December 2016 - 23:39

    Marjon:

    Wat een heerlijk leven Rinske
    Go for you're second year!
    Nu kan het nog.
    Genieten maar xx

  • 09 December 2016 - 23:47

    Anja Roos:

    Hoi Rinske

    Leuk om weer je verhaal te lezen!
    Dank je wel voor het delen van je belevenissen.
    Geniet er nog maar lekker van.

    groetjes Anja

  • 10 December 2016 - 19:02

    Sandra Verschoor:

    Hoi rinske, wat een mooi avontuur! Ik ben al benieuwd naar je volgende verhaal! Heel veel plezier down under!

  • 10 December 2016 - 19:04

    Trijnie:

    Jeetje Rin, wat een avonturen. Ik vind je mega stoer! Heb nog een leuke tijd en tot ziens op Terschelling. Gaan we weer cranberry,s zoeken.........

  • 10 December 2016 - 20:59

    Hitje:

    Mooi Rinske. Al een echte Aussie aan het worden berk ik. Melbourne ga he vast super vinden. Een heerlijke stad . En vast ook leuk werk te vinden. No worries Mate. Komt helemaal goed. Groetjes Hitje

  • 11 December 2016 - 20:46

    Antje Sipkema:

    Ik vond het weer fijn om je belevenissen te lezen. Eigenlijk ben ik wel jaloers op je. Heerlijk zo'n vrij leventje. Veel plezier en succes verder. ik zie uit naar het volgende verslag.
    Groetjes, Antje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia!

Backpacken door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

08 December 2016

Brisbane

15 Oktober 2016

Australia!
Rinske Lianne

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 955
Totaal aantal bezoekers 44380

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

Australia!

Landen bezocht: